Przenośniki (tzw. transportery) taśmowe znajdują szerokie zastosowanie w niemal wszystkich gałęziach przemysłu. Duża różnorodność taśm transportowych, pozwala na szereg możliwości.
Przenośniki taśmowe składają się ze stołu, po którym suwa się taśma oraz nóg podtrzymujących. Taśma umożliwia przesuwanie większości produktów. Ograniczeniem przenośników taśmowych jest udźwig. Nie nadaje się ona do transportu ciężkich elementów.
Przenośniki najczęściej stosowane są do transportu drobnych ładunków, takich jak: kartony, skrzynki, czy worki. Dodatkowo znajdują zastosowanie w liniach montażowych, pracach magazynowych oraz w rolnictwie.
Transportery ( podajniki ) taśmowe cechuje stabilna konstrukcja ramy i podpór zrobionych z profili stalowych. Taśma transportowa ślizga się po specjalnym blacie wykonanym ze stali lub tworzywa. Jako napęd stosujemy silnik elektryczny z przekładnią ( tzw. motoreduktor ) lub elektrobęben. W przenośnikach taśmowych możliwe jest stosowanie układu rewersyjnego kierunku transportu.
Oferujemy taśmy transportowe o różnych grubościach i z różną strukturą wierzchnią ( gładka, antypoślizgowa, czy gripp ).
Przenośniki rolkowe transportują produkty lub palety na rolkach, które są napędzane za pomocą silnika lub bierne (wtedy produkt transportowany jest przez człowieka lub grawitacyjnie). Napędzane przenośniki rolkowe należą do jednych z najszerzej stosowanych na rynku. Charakteryzuje je możliwość transportu ładunków o znacznym ciężarze.
Na konstrukcję transportera rolkowego największy wpływ ma oczywiście zakres nośności. Np. do 1000 kg/m – służą w szczególności do przenoszenia towaru na euro paletach. Z kolei o nośności decyduje rodzaj napędu oraz zastosowane rolki. Przenośniki rolkowe są najczęściej napędzane łańcuchowo.
Parametry przenośników takie jak długość, szerokość robocza, podziałka i średnica rolek, prędkość, czy wysokość projektujemy według potrzeb wewnętrznej logistyki zakładu.
Przenośniki możemy wyposażyć w przemienniki częstotliwości, dzięki temu zapewniają łagodny start i zatrzymanie transportowanego towaru. Konstrukcja modułowa umożliwia rozbudowę oraz modernizację rozmieszczenia przenośników w dowolnych rozmiarach i kształtach.
System bocznych profili nośnych pozwala w prosty sposób dokonać zarówno montażu, jak i demontażu poszczególnych rolek bez rozmontowania całej konstrukcji. Dzięki czemu modernizacji można dokonać prosto i szybko. Profile boczne pozwalają dodatkowo na łatwe łączenie kolejnych modułów transporterów.
Przenośniki łańcuchowe, inaczej zwane transportery, najczęściej są wykorzystywane do transportu ładunków o znacznych wymiarach a także o dużej masie, nie przekraczającej 1500 kg. Najczęściej używane są do transportu europalet.
Transport ładunku odbywa się na łańcuchach, które są napędzane wałkiem wychodzącym z motoreduktora. Poruszają się po specjalnych prowadnicach wykonanych z twardego, nieścieralnego tworzywa.
Przenośniki tego rodzaju nie mają skomplikowanej budowy, wręcz przeciwnie odznaczają się prostymi rozwiązaniami. Ponadto charakteryzują się wysoką niezawodnością, odpornością na zanieczyszczenia oraz dużą wydajnością. Ich dodatkowym atutem są niskie koszty konserwacji, serwisu a także obsługi.